به وبلاگ من خوش آمدید
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زراعت و علوم باغبانی واحد ورامین - پیشوا و آدرس zeraat-iauvaramin.LoxBlog.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 110
بازدید کل : 507134
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 2

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->


ريشه جو مانند گندم افشان است و اكثر ريشه هاي آن تا فاصله 40 سانتيمتري در اطراف پراكنده مي شوند. البته ممكن است برخي از ريشه ها به عمق هم نفوذ كنند. ساقه هاي جو از ميان گره هاي استوانه اي توخالي تشكيل شده اند. طول ميان گره ها از قاعده بطرف ساقه بتدريج زياد مي‌شود طول ساقه در اكثر واريته ها حدود 150-120 سانتيمير است ثابت شده است كه بين ارتفاع ساقه و توسعه ريشه همبستگي مثبت وجود دارد.

ادامه مطلب


+ نوشته شده در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,ساعت 19:25 توسط مهندس مهرداد مرتضوی |

جو یکی از غلات مهم در جهان است که به عنوان غذا مورد استفاده بشر و حیوانات قرار می گیرد. این گیاه علفی متعلق به خانواده گرامینه (گندمیان) می باشد. و دارای انواع زراعی و وحشی می باشد.

ادامه مطلب


+ نوشته شده در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,ساعت 19:17 توسط مهندس مهرداد مرتضوی |

جوانه زنی عبارتست از خروج ریشه‌چه از بذر که با عمل پاره کردن پوسته بذر و تحت تاثیر عوامل محیطی و عوامل داخلی بذر صورت می‌گیرد. جوانه زنی یکی از مراحل رویشی بذر است.

ادامه مطلب


+ نوشته شده در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,ساعت 19:2 توسط مهندس مهرداد مرتضوی |

ذرت علوفه ای تاریخچه: مبداء اولیه پیدایش این گیاه مانند گیاهانی نظیر : توتون ، گوجه فرنگی و آفتابگردان از آمریکای جنوبی و کشور پرو و بولیوی می باشد که پس از کشف قاره ی آمریکا این گیاه ابتدا به اسپانیا منتقل گردید و به تدریج به سایر کشورهای اروپا و سپس سایر مناطق جهان منتقل گردید. تاریخچه ورود این گیاه به ایران به طور دقیق مشخص نیست ولی از سالیان گذشته در مناطق جنوبی ایران زراعت می شده است.

ادامه مطلب


+ نوشته شده در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,ساعت 13:41 توسط مهندس مهرداد مرتضوی |

یونجه یکی از گیاهان علوفه ای بسیار قدیمی بوده که مبداء اولیه رویش یا پیدایش آن از ایران می باشد و در مناطق مرکزی ایران به وجود آمده و به تدریج به سایر مناطق ایران که شرایط آب و هوایی برای آن مناسب بوده منتقل گردیده است. پس از مدتی از طریق ایران به یونان برده شده و نام علمی یونجه از ایران قدیم اقتباس گردیده است.

ادامه مطلب


+ نوشته شده در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,ساعت 13:8 توسط مهندس مهرداد مرتضوی |

صفحه قبل 1 صفحه بعد